Pages

HYE SEMUA....WELCOME2 EVERYONE
TERIMA KASIH KERANA DATANG MELAWAT..Y(^_^)Y

About Me

My photo
Kedah, Malaysia
Nama aku Ummi. Aku suka senyum. Tak suka menangis. Impian aku nak hidup bahagia. Itu je. Yang lain aku tak kisah. O.o

Labels

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

Thursday, June 23, 2011

Halo2 DEAR

Assalamualaikum semua....
hye2..korang semua rindu aku takkk???...huh, mesti tak la tu..xyah la juih bibir..aku xnampak..
haha~

Erm, untuk pengetahuan semua...aku bkn lagi sorang student yeaa..aku dah selangkah nak masuk alam pekerjaan...hehehe...bukan kerja lagi taw kengkawan!!
xyah mtk aku blanja la kalo jumpa...hehehe..aku baru gah praktikal..elaun pun ciput...tp ok lah dari xde kan?..kan?..kan?

So aku nak bercerita sikit la pasai tempat praktikal aku ni...aku dan kengkawan ---> fariza, acik dan ayu.
Kitorang praktikal kat IC Microsystem..kt Cyberjaya. Korang tahu ke ktne? g google map lah yea kalo rasa nak datang melawat aku..hak hak...

Praktikal kat situ best la jugak...lbh 2x shari aku & geng g melantak dlm pantri *wat air cicah biskut hup seng..hahaha....tapi yang suweynya...perangai co-worker kitorang!..ades...hangin aku dengan diorang.Jenis suka buat bising dan xrespect privacy orang lain!! 

Korang bayangkan....dia nak cakap dengan kawan yang sebelah ketiak dia pon..boleh plak dia dia melaung kuat gila!!! haishh...kawan kau bukan dok kl sentral pon!!!<aku bg contoh dekatlah..kang bg contoh KEDAH nampak hyperbola sgt aku..hehehe>

Pastu kan..kalo dia nak ngaja kawan dia...pergh!!!sebijik2 masuk dlm telinga aku...walaupon aku pasang headset* bukak lagu terkuat aku dengar!..cuba korang bayangkan bapak kuatnya suara dia!!

So untuk entry kali nie...aku nak share la some tips untuk korang menghadapi orang2 yg xreti bahasa mcm ni:

1- Ignore


Pertama2 skali..korang ignore dlu..jgn dok sound2 ke jeling2 ke diorang tu...korang tgk smpai tahap mana diorang nk up kn volume tu..wat2 bodo je..walaupun telinga korang dh ase mcm bernanah tahan suara diorang yang memekak.

2. Pakai headset- pasang lagu kuat



Step kedua...korang g beli headset or korang cilok la headset sape2...pakai!...pastu pasang lagu kuat2 <laraskan pada volume yg korang leh tahan la...jgn kuat sgt..pekak, aku xjamin yeaaaa...>
tengok macam gambar..biar sampi terkeluar bijik mata pon xpe...hahaha...nak lg syiok, korang nyanyi skali lagu kegeraman kegemaran korang tu...biar berbulu telinga dorang dengar sorang korang yg mcm hazama xsiap tu...hahahaha


3. Berdehem kuat



Erm...kalo korang rasa nak batuk ke..or saje2 nak batuk..korang berdehem kuat sikit..EHEM2!!...nak lagi dramatik time diorang gah memekak...kalo diorang jenis phm bahasa la...diorang akan slow down sikit volume...kalo x jugak..korang lupakan jela step nie..hehehe

4. Say syuhhhhhh......

Hah, nie mmg simbol suruh snyap yg paling popular seluruh dunia... kalo korang buat...diorang xdiam jgk..mmg diorang bukan org planet bumi lah!!..hehehe~

 5. Perli2



Kalo semua step atas tu xjalan jugak..korang ajak member2 ckp2 mcm perli...pandai2 lah korang buat ayat..lg pedas lagi bagus..hahahaa..tp nie memang step nak ajak gaduh la...aku nasihatkan...jgn terlalu obses dgn step ni yea..nk buat sikit2 boleh, tapi jgn melampau yeaa...

6. slow talk

Nie step yang paling bagus sebenarnya...korang ajak diorang berbincang elok2...kalo diorang xle nk rendah kan volume sikit suruh diorang resign xpon suruh diorang g dok zoo...hahaha..nie mcm step kt atas jee...xpe2, mana2 je..yang penting berbincang baik2 la...step nie aku dan member2 xbuat lagi. kitorang masih tggi tahap kesabaran...byk pahala aku~

So sebagai kesimpulannya...kalau korang jumpa orang macam yang aku nyatakan seperti diatas....pandai2 la korang atasi yea...nak ikut step2 yang aku bg pon orait..hehehe..pape pon...pesanan aku..korang hormatlah privacy orang same...be respect to get respect....korang nak gaduh2 pon..bkn dpt anugerah...paling2 pon korang kumpul musuh...huhu...

Sehingga bertemu di lain entry!

papai!!!

Coret2: menaip di dalam gelap..org datang betulkan suis lampu ("-_-)

No comments:

Post a Comment