Pages

HYE SEMUA....WELCOME2 EVERYONE
TERIMA KASIH KERANA DATANG MELAWAT..Y(^_^)Y

About Me

My photo
Kedah, Malaysia
Nama aku Ummi. Aku suka senyum. Tak suka menangis. Impian aku nak hidup bahagia. Itu je. Yang lain aku tak kisah. O.o

Labels

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

Friday, September 21, 2012

Kelebihan Surah Al Kausar

Hye Assalamualaikum semua..

Hari nie aku nak share la sesuatu yang amat berguna kepada kita semua..cuba baca surah kat bawah ni dulu..


Ha, dah sudah? senang kan..pendek je ayatnye..so, entry kali ni bukan nak ajar korang mengaji ke apa..cuma nak berkongsi dengan korang kelebihan ayat ni.

Meh aku senaraikan kelebihan2 surah ni:

1- Baca surah ini ketika hujan dan berdoa, mudah-mudahan Allah s.w.t akan makbulkan doa kita.

2- Hati akan menjadi lembut & khusyuk sewaktu solat kalau rajin membacanya.

3- Rezeki akan bertambah kalau membacanya sebanyak 1000x

4- Jika sedang kehausan dan tiada air, baca surah ini dan gosok pada leher, insyaAllah hilang dahaga.

5- Sapukan air mawar yang sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x boleh menyembuhkan sakit mata @ mata berair @ bengkak. 

6- Jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x, mudah-mudahan Allah s.w.t bagi kita petunjuk dimana letaknya sihir itu.

7- Bagi orang yang teraniaya dan terpenjara, bacalah surah ini sebanyak 71x insyaAllah Allah akan bag bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah dan dizalimi.

Coret2: Jom same2 kita amalkan surah ni yea :)

No comments:

Post a Comment