Pages

HYE SEMUA....WELCOME2 EVERYONE
TERIMA KASIH KERANA DATANG MELAWAT..Y(^_^)Y

About Me

My photo
Kedah, Malaysia
Nama aku Ummi. Aku suka senyum. Tak suka menangis. Impian aku nak hidup bahagia. Itu je. Yang lain aku tak kisah. O.o

Labels

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

Sunday, January 13, 2013

18 hari lagikkk!!

Assalamualaikum..hye :)

Bukak je blog, tengok2 countdown..

Mak aii lagi 18 hari jerr lagi...adoyaii biaq betui.. Aku dah mula rasa gelabah..tapi xtaw nak gelabah tang mana..hehe
Okay, meh bukak check list. Same2 kite check yea..atleast aku xgelabah sensorang..hahaha..

(A) Benda paling penting:
1-Borang kebenaran nikah - siap
2-Jurunikah - abah dah setel kn :)
3- Wali - abah
4- Saksi - Tok kadi punya geng :P

(B) Hantaran aku bagi pada encik ijat:
1- Cincin - siap. aku beli kat Emas Sri Pinang..murah jeww :) 
2- Wallet & Belt - siap
3- Kemeja & Buku - siap. abah siap belikan buku tu untuk bakal menantunye..aww sweet..hehe
4- Jam - siap
5- Perfume & Bodycare - siap
6- Sejadah - siap
7- Kasut - siap
8- Coklat - xbuat lagi. 
9- Buah-buahan - xbuat lagi. 
10- Kek - dah tempah
11- Kuih2. - xbuat lagi.    

(C) Dekorasi hantaran: aku buat sendiri taw.^_^
1- Cincin - siap 
2- Wallet & Belt - siap
3- Kemeja & Buku - siap
4- Jam - siap
5- Perfume & Bodycare - siap
6- Sejadah - siap
7- Kasut - siap
8- Coklat - xbuat lagi.  kalo dah buat, dah lame aku ngap..haha
9- Buah-buahan - xbuat lagi. 
10- Kek - dah tempah
11- Kuih2. - xbuat lagi.  


(D) Doorgift:
1-VIP - siap
2-Tetamu - siap
3- Kanak2 - siap

(E) Penanda arah:
1- Print - siap  *ofis punye printer..wakaka jimat2
2- Laminate - xbuat lagi. 
3- Pasang di tempat strategik - xbuat lagi.  

(F) Bunga Pahar:
1- Bunga 100pcs - siap

(G) Kad Kawen:
1- Edar - siap

(H) Outfit:
1 - Nikah - siap
2- Resepsi - siap. Butik aku handle :)
3- Bertandang - siap. Butik encik ijat handle :)

(I) Pelamin:
1- Nikah - pakai pelamin resepsi.
2- Resepsi - dah tempah 
3- Bertandang - dah tempah

(J) Make up:
1- Nikah - butik aku sponsor..ngee
2- Resepsi - dah tempah.
3- Bertandang - dah tempah

(K) Bunga Tangan:
1- Nikah - siap. aku DIY
2- Resepsi - dah tempah
3- Bertandang - dah tempah

(L) Jurugambar:
1- Nikah - dah tempah
2- Resepsi - dah tempah < Alsar Photoghraphy>
3- Bertandang - dah tempah < encik ijat setelkan>

(M) Tempat:
1-Nikah - Masjid Pendang
2- Resepsi - rumah aku 
3- Bertandang - rumah encik ijat

(N) Honeymoon:
1- Tempat - P. Tioman <Sponsored> Alhamdulillah

(O) Guestbook:
1-Resepsi - sponsored by my officemate. Alhamdulillah, thanks Sheha  :)
2- Bertandang - encik ijat setelkan

Haa tudiaaa...panjang checklist aku..haha.. Tapi syukurlah..aku rasa dah hampir 80% siap..So, lagi 10% aku  kena siapkan sebelum aku pulang bercuti di kampung..hahaha..lagi 10% aku nak serahkan pada bala tentera aku kat kampung buatkan..haha, bole macam tu?

Okay, itu saje sharing is loving untuk hari ini..

Daa...

Salam 

Coret2: Semoga Allah pemudahkan urusan kami, Amin...





1 comment:

  1. Salam,
    Sy mengambil tempahan menjahit manik,membuat veil pengantin dan menyewakan veil..jemput singgah
    http://washura.blogspot.com

    ReplyDelete