Pages

HYE SEMUA....WELCOME2 EVERYONE
TERIMA KASIH KERANA DATANG MELAWAT..Y(^_^)Y

About Me

My photo
Kedah, Malaysia
Nama aku Ummi. Aku suka senyum. Tak suka menangis. Impian aku nak hidup bahagia. Itu je. Yang lain aku tak kisah. O.o

Labels

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

Tuesday, November 16, 2010

Apa yang Yahudi ajar kita...

Assalamualaikum kawan2
Hari ni aku nak berkongsi satu informasi yang mungkin ada dikalangan kita yang masih xtahu ataupun tahu tapi buat2 xkesah..hehehe..
Informasi ni aku dapat masa blogwalking la..best gak jejalan macam ni..banyak ilmu aku dapat..korang pon patut selalu blogwalking taw..
Nak tahu apa informasi yang aku dapat???
nie diaa.....
APA YANG YAHUDI AJAR KITA...

huk!!apakah ini??ini sebenarnya hati ayam goreng mentega..apakah kaitan masakan sedap ini dengan tajuk yang aku nak bincangkan ni??...hehehe..terliur ke kawan2??....sabar2..baca di bawah dulu~  

        1. Dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) kita diajar untuk menambah darah dan nak dapat vitamin B, kita perlu makan hati haiwan dan hati ayam tapi sebenarnya Nabi kita x menggalakkan pemakanan organ dalaman. Sebab apa? Sebab makan hati ayam dapat melembabkan otak kita. Hal ini kerana hati merupakan organ dimana semua toksin dikumpul dan dineutralkan. So, kepekatan  toksin adalah tinggi dalam hati ayam ni. Bila kita makan toksin tersebut, bengaplah kita umat Islam. Ini sume sebab kita percaya buku keluaran kafir ini. So kawan2..bila da baca informasi ni, korang nak ikut kafir ke ikut Nabi kita?

sedapnya minum kopi...aromanya, pergh memang merentap kalbu~


            2. Dalam sains kita diajar bahawa minum KOPI tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya KOPI adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum KOPI, Starbuck. So kalau dikatakan KOPI x bagus, kenapa diorang minum jugak? Sebenarnya KOPI ni dapat menambah tenaga dan menghilangkan mengantuk kerana kandungan kafein yang terdapat didalamnya berfungsi sebagai perangsang susunan saraf pusat (otak), sistem pernafasan, sistem pembuluh darah dan jantung. Jadi tak hairanlah jika selepas kita minum KOPI tubuh kita terasa segar, daya pemikiran makin cepat, tidak mudah penat dan mengantuk.


hokey!!sila jangan fokus kepada modelnya ya..:P

         3. Orang kafir jugak (khususnya Yahudi) menggalakkan kita minum dan makan makanan yang x berkhasiat. contonya coke dan maggi. Tengoklah iklan coke macam mana..hebat. Ini semua semata2 untuk menarik minat kita meminum coke. Coke tu sangatlah beracun..macam2 boleh coke tu buat..
kalau x percaya, tengok sini----> 10 KELEBIHAN COCA COLA ?
Dah tengok?..pikir2 kan la kawan2..apa kesan dia pulak dalam perut kita setelah meminumnya....



hye kawan2..saya adalah encik kambing..hehehe

        4. Daging ni sebenarnya mengandungi banyak khasiat. Dikatakan bahawa orang yang memakan daging selama 40 hari berturut turut tidak akan mendatangkan kebaikan. Dan orang yang tidak memakan daging selama 40 hari berturut- turut juga tidak akan mendatangkan kebaikan. Dengan kata lain makanlah daging secara sederhana. So, macam mana dengan daging kambing? Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging yang paling baik kerana paling kurang kolesterol.   Ianya lebih bersifat panas dan lembab. Daging kambing yang paling baik ialah daging kambing jantan yang berumur satu hingga dua tahun. 


         
         5. Untuk pengetahuan, para kafir jugak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. Selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sebab dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita. Pastu soya ada phytic acid yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.


coret2: banyak kn ilmu yang kita dapat harini??hurm...soya, i like tapi....nampaknya kena la kurangkan lepas ni...ades~

No comments:

Post a Comment