Pages

HYE SEMUA....WELCOME2 EVERYONE
TERIMA KASIH KERANA DATANG MELAWAT..Y(^_^)Y

About Me

My photo
Kedah, Malaysia
Nama aku Ummi. Aku suka senyum. Tak suka menangis. Impian aku nak hidup bahagia. Itu je. Yang lain aku tak kisah. O.o

Labels

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

Tuesday, May 17, 2011

Mari menggapai impian!!

Halo2 & Assalamualaikum..


mari menggapai impian anda..hek eleh, pehal la tajuk post aku arini cam skema jek..hehehe..
aku bosan sbenornya...hahaha..actually, isi entry aku kali ni xde kaitan sangat pon dengan tajuk...hahaha..aku cuma nk mengON9 sampi bosan sebab streamyx baru masuk umah aku!!!!...


hoho..aku taw la org len dh lme ada streamyx...aku jer ketinggalan...(!___!) sob sob sob


so, sebagai madahnya..aku nak la berkongsi dengan korang sume...tips2 berkat berkasih..erk! asal cam lain jer n tajuk???...hahahah..kan aku dah bilang kat atas td?, tarak baca ka???hehehehe..


tips ni aku ciplak dari ceramah Dato' Ustazah Siti Nor bahiyah...tips nie adik aku tampal kat dinding dalam bilik aku...dlu masa aku gah hanyut bercinta...xbpe ikut pon tips ni...huhu..sbb tu xkemana....after this, kalo ditakdir kan ada yang terbaik untuk aku..insyaAllah aku akan follow tips ni...

Tips Berkat Berkasih

  1.  Elak dari berjumpa secara berdua-duaan - sebaiknya jika mahu bertemu, jemputlah datang kerumah keluarga & berjumpa dalam suasana yang  terjaga. biar ibu bapa menjadi saksi pertemuan itu..haaa, kan lagi bagus....
  2. Jaga lah komunikasi - semasa tempoh berkawan, atau bertunang, jangan biasakan diri dengan panggilan abang, sayang, darling....gunakanlah panggilan itu apabila telah berkahwin. cukuplah dengan panggilan biasa yang dipanggil oleh teman2 nya.
  3. Jangan bercakap dengan suara yang manja - jangan la betutur dalam nada yang sehingga mampu menaikkn nafsu shahwat lelaki. bertutur dengan nada yang lembut dan berhikmah.
  4. Jagalah aurat bagi perempuan - jangan dedahkan gambar2 yang tidak menutup aurat (facebook), telefon bimbit milik sendiri ataupun pasangan selagi belum ada ikatan yang sah.
Rasulullah saw menegaskan:
"Jangan nikahi wanita kerana kekayaan nya, kerana kekayaan itu boleh membuatkan isteri berani melakukan maksiat. tetapi nikahilah kerana Ad-din, yakni agamanya.."

pasni, aku akan start praktikal, pastu insyaAllah aku nk cari keje elok2...n bahagiakan family aku...so, inilah impian aku!...kea boleh kn..kea msuk la n tajuk..ye x??hehehe..

oklah, nk siapkan tesis...tata

wassalam

coret2: Aku ingin kan jodoh yang terbaik, yang mencintai aku kerana agamaku dan Allah, :)

No comments:

Post a Comment