Pages

HYE SEMUA....WELCOME2 EVERYONE
TERIMA KASIH KERANA DATANG MELAWAT..Y(^_^)Y

About Me

My photo
Kedah, Malaysia
Nama aku Ummi. Aku suka senyum. Tak suka menangis. Impian aku nak hidup bahagia. Itu je. Yang lain aku tak kisah. O.o

Labels

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

Saturday, October 2, 2010

Mood Swing2....:(

Assalamualaikum teman2 ku...bikin apa ya kalian..
wah, macam orang indon lagak aku..hehehe..eh, tajuk entry mood swing2 tapi intro macam ok jerr..

pretend to be ke hape aku nih??

Owh...korang mesti nak tahu kenapa mood aku swing2 kan..Ermmm, sebenarnya aku tengah sedey nie, baru lepas baca blog sape tah..seorang blogger yang amat baik penulisannya..ceewahh...dia cerita pasal kehilangan kawan baik dia..meninggal kerana kanser otak..OMG, sedeynyer..nak menitis air mata aku tadi masa mengeja tiap baris tulisan dia ditambah2 lagi dengan background muziknya yang sayu-mayu..*gosok mata cepat2 (T_T)


kalau lah aku kat tempat dia...mesti aku rasa sangat sedey jugak..bayangkan kan la kalau kita xdapat jupa lagi kawan yang kita anggap terbaik, yang selalu buat kita tersenyum, ketawa sampi keluar air mata (memang ketawa pecah perut nih orang cakap..:p), kawan yang turut menangis sama bila kita sedey..turut menggerutu sama kalo kita geramkan seseorang..kawan yang sanggup bersusah demi kita walhal kita xtahu pun setiap cebis pengorbanan dia!..

bayangkan la..pedih sangat kan rasa..mesti ada yang cakap..alaa..apa susah, cari je kawan yang lain...beribu kan orang kita boleh buat kawan..

erm, think again, friends,
kawan2 kita yang beribu tu ada ke macam kawan terbaik kita tu??boleh ke dia memahami kita?? sebab tu orang cakap kawan memang senang jumpa,..tengah2 tunggu bas, alih2 ada akak tegur tanya arah tujuan kita..lepas borak2 sikit...dah jadi kawan kita la akak tu...senang kan? tapi kawan sejati tu susah nak dapat..bukan boleh petik jari je dapat...

kawan biasa memang banyak..antaranya kawan yang suka membantu memperabih harta kita,...ramai... kawan yang suka tindas kita bila susah,  pun ramai..kawan yang suka ambik kesempatan atas kelemahan kita, laaagi ramai....
huhu..aku nih tengah emo ke??..xla, aku cuma bersuara..:)

 so, kawan2, fikir2 kan la..sekali kita pernah bertemu dengan kawan yang kita anggap terbaik untuk diri kita, hargai la dia..xrugi pun..cuba la jadi kawan terbaik jugak untuk dirinya..hormati segala kekurangan dan kelebihan dia...nobody perfect kan..kalau kita selalu memperkecilkan kelemahan dia, fikirkan lah, harini..hari dia..esok lusa kalo kita diperlakukan sedemikian..marah x kita?happy ke kita?jangan sampai suatu masa, kita kehilangannya...masa tu baru nak mengeluh...


*sigh*

 syukurlah sekarang aku dah jumpa kawan terbaik aku..dan aku aku cuba sebaiknya untuk menjaga pertalian persahabatan ini..doa aku supaya kami sentiasa berkawan sampai bila2..aku xnak kehilangan mereka...*sob..sob..sob..err..pakcik tisu 20sen satu!

hokeh!!time untuk mood swing2 pun dah cukup, sekarang masa nak mengadap report PSM..huhu..tidur xlena, makan xlalu aku angkara psm nih (walaupon tadi aku baru je pekena sepinggan nasi goreng..wah!!:p)
okay!!
*dah 2x dah okay ni..bila nyer nak stop??

bubye...love u olls my best ever friends...

coret2: tersengih sorang2 bila fikir hari pertama kenal kawan2 terbaik aku tu..ngee~ <perasan x..entry kali nie aku tulis hampir 90% ejaan penuh kot..hehehe..>

No comments:

Post a Comment