Pages

HYE SEMUA....WELCOME2 EVERYONE
TERIMA KASIH KERANA DATANG MELAWAT..Y(^_^)Y

About Me

My photo
Kedah, Malaysia
Nama aku Ummi. Aku suka senyum. Tak suka menangis. Impian aku nak hidup bahagia. Itu je. Yang lain aku tak kisah. O.o

Labels

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

Monday, September 19, 2011

Selamat Hari Malaysia!!!......MERDEKA!!!

Assalamualaikum dan hye hye Malaysia..


Pertama sekali aku nak ucapkan Selamat Hari Malaysia dan MERDEKA buat semua yeaa...


Mari kita berdoa semoga Malaysia sentiasa aman dan damai sampai bila2...amin


Hokeh. apa yang aku nak cerita kali ni bukan pasal aku pergi sambut merdeka ka..bersesak2 dengan orang perbarisan ke apa..tapi cerita lain, cerita aku pergi jamuan raya sekolah mak aku..


Cerita xdak la best mana pon..hahaha..cerita makan..untuk orang montel macam aku..*opsss..termengaku pulak, benda makan memang best la...


Jom layan gambar jela..





nie muka aku si Bam2..menunggu makanan tiba dengan sabar. *pic kredit to mama ---> mak aku nie  sebenarnya takut nak pegang camera, amik gambar..takut meletup..hahaha



Mama tengah melayan adik bongsu aku, si farhaan yang tetiba hot fm sebab baru bangun tidur. Ungkapan kami adik beradik bila farhaan hot macam ni ialah "nabil farhaan baru lepas makan tebuan"..dan hasilnya, memang kami sorang sedikit dapat debik2 free dari pemakan tebuan tersebut...hahaha..

Okeh. makanan sudah sampai..jom kita makan..eh eh. aku jer yang dah makan. korang tengok saja.hahaha..



Ye tuan2 dan puan2...santapan kitorang petang tu ada bawal bakar, telur goreng, kailan ikan masin, tomyam campur, sotong goreng tepung, ikan apetah masak 3 rasa..dan banyak lagi yang aku xkenal nama...hahaha..sedap weh, nie baru sebahagian, aku tak sempat amik gambar semua sebab tangan aku dah kebulur nasik..hahah..buruk perangai kuat makan aku..^___^



sesi melantak dah bermula ~

kesimpulan nya memang aku kenyang gila ah...tapi x berapa nak best sebab x semua famili aku ada...

lepas je makan pergi la pantai, kebetulan restoran kami makan tu sebelah je dengan pantai...amik la gambar lagi.haha selagi terdaya kan.


ayah aku tengah termenung melihat kecantikan alam..teheeee~


bergambar dengan adik aku farhaan...posing tah hape2..nie idea mak aku la ni...hahaha..

hokeh. cukup cerita pasal jamuan raya. 

oh yea..baru2 ni aku ada belikan exercise ball untuk hamster aku, jojo....maka, balik rumah, dengan gembira nya lah aku masuk kan jojo dalam tuh. mula2 dia berexercise jugak lah dalam tu..

sepuluh minit kemudian,


korang nampak tak apa binatang kecik bertuah ni buat???...xnampak eh, meh aku close up sikit..


hah, dah nampak sekarang?? Jojo tidor jer dalam exercise ball dia!! 

memang dasar binatang gemok!!

geram + nak tergelak lah aku..niat hati aku beli bola tu sebab aku nak dia exercise..dah gemok sangat jojo sekarang...alih2 dia tidur je dalam bola tu..huhu..

So, kena pikir kan cara lain untuk kuruskan dia dan tuan dia ni..hahahaa...if aku muat masuk bola tu, dah lama aku exercise dalam tu..haha, okeh cukup berangan..

aku nak iron baju, esok kerja!..adesss (-_-")

wassalam~

coret2: baru lepas bagi jojo makan, sambil2 teringat sesorang yang pernah istimewa buat aku, semoga sekarang dia bahagia dengan pilihan hati dia. i always pray for you. remember that. :)

No comments:

Post a Comment