Pages

HYE SEMUA....WELCOME2 EVERYONE
TERIMA KASIH KERANA DATANG MELAWAT..Y(^_^)Y

About Me

My photo
Kedah, Malaysia
Nama aku Ummi. Aku suka senyum. Tak suka menangis. Impian aku nak hidup bahagia. Itu je. Yang lain aku tak kisah. O.o

Labels

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

Friday, October 12, 2012

Persiapan penting untuk para B2B

Oh hai2..

Assalamualaikum.

Ok, hari ni aku nak update pasal persiapan nak menjadi b2b ni..hehe..rasa nak cerita macam2 tapi kena tahan..jenuh la nak sumbat semua dalam satu entry kan..memang tersengguk la nak baca..

So, aku mulakan entry aku dengan bercerita pasal persiapan paling penting untuk jadi b2b.

1st - Korang kena setel kan semua dokumen2 penting seperti:
    i) borang kebenaran nikah,
    ii) hiv test,
    iii) kursus kahwen

2nd - Setel barang hantaran. untuk diri sendiri dan jugak pasangan

3rd - Outfit untuk majlis nikah, resepsi dan jugak bertandang. (nie untuk majlis yang biasa2 jela..nak lagi macam2 tambah la sendiri..hehe)

4th - Pelamin dan yang berkaitan dengannya. =)

5th - Official photographer untuk captured moment istimewa korang.

6th - Doorgift- kena bikin yang cantik2 untuk bagi dekat tetamu korang nanti..

7th - Pengapit

8th - Kad jemputan

9th - Bajet Kwennn....

Dan keperluan2 lain yang bergantung pada majlis korang..nanti aku update lagi yea kalau ada tambahan.

Sekian dulu. Adios

Coret2: Ble telek2 balik..banyak lagi rupanya yang x siap..adoiiii..

1 comment:

  1. Salam..
    Saya aishah. X-b2b.. dlm persiapn perkahwinan.. sy jemput singaah ke page saya di http://www.facebook.com/AishAishahWedding?ref=hl
    Kot2 terjumpa idea utk wedding u all..=) blh jg klu nk sewa or nk tempah2 brg kahwin <3

    ReplyDelete