Pages

HYE SEMUA....WELCOME2 EVERYONE
TERIMA KASIH KERANA DATANG MELAWAT..Y(^_^)Y

About Me

My photo
Kedah, Malaysia
Nama aku Ummi. Aku suka senyum. Tak suka menangis. Impian aku nak hidup bahagia. Itu je. Yang lain aku tak kisah. O.o

Labels

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

Monday, September 6, 2010

Salah cakap...:P

Assalamualaikum...

Akhirnya sampai jugak aku ke pendang yg aku rindui ni..setelah lamanyer merantau di johor..rupenya byk gle perubahan..huhu..da bleh ada 3G..wah2x..(dlu xde..thats why la aku jakun cket..)...xpe kn??:p
Semalam aku dan family g berbuka puasa umh tok aku kt cni jgk..tp mle2nyer abah aku anta aku, fatin, farah dan adik bongsuku farhaan (atau panggilan manjanya baiya) je..kunun2 soh menolong tokku memasak...hehehe..yelah tulung la sgt kn..adik2 aku lak tetibe sebok nk pki inai kg..knala g amik kt pokok blkg umh..maka berderet la mereka mengikuti tok aku ke blkg umh...aku? aku silang kaki dpn tv lyn kartun..hehehe..

Then, slps upacara meleraikan daun dr btgnyer..inai tersebut haruslah digiling(ptutnyer blender jer..tp nk ase traditional...pki la giling)...so, mengiling la mereka sekalian....aku?sekali lg aku masih menyilang kaki dpn tv..hehehee..layan cte indon..tp kali ni berteman, baiya da join aku..

camni la lbih kurg bntuk btu gilingnya(khas tuk tatapan org yg xpnh tgk..:B )

lme2 aku pon menghampiri mereka setelah bosan dok tgk cte indon yg smakin hebat repekannyer..ksian aku tgk farah terhegeh2 mengiling..hoho..semangat nk raya berinai!!wah...aku tgk lam mangkuk bru ade sejemput inai yg da siap digiling..lantas adikku yg bongsu berkata:

"kak farah, lamanya hang dok geleng,awat x lumut lg ni??"

minda ku dengan cepat mengakses..geleng?...lumut?..
serentak dengan itu, kami semua ketawa..termasuk tok dan maksu aku yg kebetulan turut ada di dapur time tu..

"Nak geleng pa nya baiya..giling la..sampi lumat..bukan lumut!!" jawabku sambil ketawa..

so, baiya yg kemalu-maluan terus mengejarku keliling meja makan..hahaha..baiya..baiya..

aku n baiya wat muka 'cun'..hahaks!


coret2:rindu sgt time mcm ni..mmg aku ktawa mcm nk pch perut smlm n gelagat sorg2 adikku..

No comments:

Post a Comment